disparition complète du site dans google

Nouveau WRInaute
Bonjour,
Mon site www.carto1418.fr vient de disparaitre complètement de google

Une action manuelle a été appliquée pour spam.

Je ne sais pas quoi faire ...

Je sais que toutes les pages du site sont quasi identiques car il affiche une carte par jour

Cà fait 6 ans qu'il est en ligne sans problème

Merci pour votre aide
 
Nouveau WRInaute
Voilà le message

Google has detected that your site violates our Webmaster Guidelines. Because this critical issue lowers the quality of search results for users, Google has prevented the offending pages from showing in Google Search results. This manual spam action has been applied to carto1418.fr/ . To reinstate your site, you must significantly change the content to conform to our guidelines. Only after making those changes should you submit a reconsideration request in order to have your the content included in Google Search results.
Fix this problem now:
1 Update your pages to meet Google Webmaster Guidelines
Make sure your revised content is original and relevant to your site.
2 Submit a reconsideration request
Remember: we reject reconsideration requests consisting of empty or blank sites. Include any details or documentation about what content you have changed. Reconsideration Request
 
WRInaute accro
Ca manque en effet fortement de contenu texte. Il faudrait apporter une description à chaque journée, mettre en canonical quand il n'y a pas de mouvement entre deux journées, etc. Ou bloquer l'indexation de la partie carte au profit d'une partie édito.
 
WRInaute accro
Oui, il suffit de mettre les pages qui n'apportent aucun contenu en "noindex" et ensuite de répondre au mail en expliquant ce que tu as fait.
 
Discussions similaires
Haut