Nouveaute adwords : programmation diffusion jour et heure

WRInaute occasionnel
Salut

j'ai ça sur ma page adwords ce soir

Nouveau ! Définissez le meilleur horaire grâce à la planification des annonces.
Choisissez les heures et les jours auxquels diffuser votre annonce : 9-5 jours de la semaine, les samedis soir ou lorsque l'activité est la plus florissante. Configurez la planification des annonces sur la page « Modifier les paramètres de campagne ».


What is ad scheduling?

Ad scheduling lets you control the days and times your AdWords campaigns appear.

Your AdWords ads normally are available to run 24 hours each day. Ad scheduling allows you to set your campaigns to appear only during certain hours or days of each week. For example, you might set your ads to run only on Tuesdays, or from 3:00 until 6:00 pm daily. With ad scheduling, a campaign can run all day, every day, or as little as 15 minutes per week. A campaign can also run and pause several times each day.

Ads are scheduled on the campaign level, from the 'Edit Campaign Settings' page. The unique ad scheduling tool lets you use pull-down menus to set blocks of time you want your ad to run. A bulk edit feature allows you to edit all days, all weekdays, or all weekend days at once if you prefer.

Ad scheduling also includes an advanced setting which lets you adjust pricing for your ads during certain time periods. For example, if you find that your ads get the best results between 8:00 and 11:00 am, you can bid more for impressions or clicks during that period. Learn more about advanced mode.

Selecting a time period means your ads will be available at that time, but does not guarantee your ads will receive impressions or clicks. The usual AdWords rules still apply, and your ads will compete for impressions with other ads as they normally do.

A note about reporting: Your ad will always stop serving impressions according to the schedule you set. However, because click reporting can be delayed, you may notice clicks being recorded for up to an hour after a scheduled period ends. These clicks are not errors, but are clicks that occurred during the scheduled period.

Ad scheduling can be used with both keyword-targeted and site-targeted AdWords campaigns. If you select the advanced setting, the bid multiplier will apply to both cost-per-click (CPC) and cost-per-thousand-impressions (CPM) bids.

Ad scheduling will not raise or lower your budget. The AdWords system will try to reach your usual daily budget in whatever number of hours your ad runs each day. Learn more about ad scheduling and your AdWords budget.

Setting up ad scheduling for a campaign requires two steps. First you enable ad scheduling for that campaign. Once ad scheduling is enabled, you choose the times when you want your ad to run. Learn how to enable and run ad scheduling.

Ad scheduling is available only with AdWords Standard Edition accounts. If you have a Starter Edition account, you must graduate to Standard Edition before you can enable ad scheduling.

J'ai pas encore etudié le truc en profondeur, mais ça semble sympa... en tout cas, moi cela m'interesse et j'ai lu par ici que d'autres attendaient cette fonction également...
 
WRInaute passionné
Bien que professionnel mais non utilisateur d'awords, je trouve que c'est un grand +.

Par contre pour les intégrateurs adsense, je suis un peu plus circonspect :?
 
WRInaute discret
C est un réel plus mais cela va devenir de plus en plus compliqué :
Est-ce que le prix des mots clés va changer suivant l'heure ?

Exemple si certains annonceurs achétent des mots clés de 9h à 17h et d'autres dans la soirée, les prix vont différer...
 
Nouveau WRInaute
J'en parlais déjà dans un précédent post sur le forum.
Voilà ma petite analyse :
-http://polemique-marketing.blogspot.com/2006/06/adwords-dayparting.html
 
Nouveau WRInaute
Je viens d'aller voir. Ca paraît fort intéressant.

Pour la question le prix des mots devrait changer suivant l'heure ?
Le prix ne changera pas forcément mais ta position oui, donc en résumé l'enchère si tu souhaites rester à la même position. Cependant il n'est pas sûr que tout le monde utilise cette fonctionnalité donc cela n'aura pas forcément d'incidence.
Je sais c'est une réponse qui ne donne pas de réponse :)

Si vous voulez voir un petit screenshot
-http://polemique-marketing.blogspot.com/2006/06/adwords-planification-des-annonces.html
 
Nouveau WRInaute
Attention vous avez que jusqu'au 30/07/06 pour définir votre fuseau après par défaut ce sera l'heure du pacifique. Et pas moyen de changer après. De ce qu'ils disent !!!
 
WRInaute occasionnel
j'ai étudié le machin plus en detail, j'aime bien la fontion avancée qui permet, selon des plages horaires de parametrer la valeur du cpc en pourcentage par rapport au cpc par defaut.

Ca permet de pousser ses annonces aux periodes choisies en parametrant un cpc plus elevés que le cpc par defaut, et vice versa pour les periodes plus calmes... bref, je trouve ça top
 
Discussions similaires
Haut